2020 este anul în care am învățat cât de imprevizibilă este viața și cum libertatea de a călători ne poate fi luată într-o secundă. Am văzut însă că dorința oamenilor de a explora lumea a rămas vie, ba chiar este din ce în mai puternică, astfel că noi credem că 2021 va fi un an al schimbărilor în bine în industria turismului - ne așteptăm ca toți jucătorii implicați (de la linii aeriene, hoteluri, agenții de turism, ghizi locali și până la ministere de turism) să își inoveze activitatea și să facă tot ce ține de ei pentru a asigura călătorii mai sigure și mai confortabile.
 
Iată și alte trenduri în turism pe care le vedem noi pentru 2021:
 
1. Vacanțe mai lungi
 
Conform unui sondaj Amadeus, 55% dintre călători își doresc ca în următoarea vacanță să călătorească pentru 14 zile sau mai mult. Acest lucru se datorează cel mai probabil faptului că în 2020 am stat cu toții foarte mult în case și am avut timp să visăm la următoarea aventură, dar și pentru că ne-am dat seama că viața este scurtă și că ar trebui să acordăm mai mult timp acelor activități care ne aduc bucurie.
Acestea fiind spuse, în 2021 călătorii se vor orienta spre a descoperi pe îndelete o destinație într-un circuit complex și spre a trăi experiențe autentice, petrecând mai mult timp într-o singură țară.
 
2. Destinații ce permit distanțarea socială

Înainte de COVID-19, să explorezi străduțele aglomerate dintr-o metropolă sau să mergi într-un restaurant plin de localnici erau experiențe de neratat într-o vacanță peste hotare. Din păcate, în 2021 acestea nu mai sunt posibile, generând oricum mai mult anxietate decât bucurie.
Călătorii vor fi mult mai conștienți de nevoia de a alege destinații ce ușurează păstrarea unei distanțe minime în situații sociale - fie că se vor concentra pe locații mai izolate (precum insule exotice mai puțin populare) sau pe alegerea unor experiențe ce presupun mai puțin contact uman (tururi de oraș pe bicicletă sau trotinetă electrică), fie că vor vizita obiectivele turistice în intervale orare mai puțin populare, cu siguranță se vor găsi soluții de a evita aglomerările.
 
3. Muncă sau vacanță? Amândouă!
 
Munca de acasă a devenit o normalitate în 2020 și s-a dovedit că este nu numai sigură pentru angajați, dar și mai eficientă la nivel de îndeplinire a activităților zilnice, precum și din punct de vedere al costului pentru angajator. Dar dacă tot ce avem nevoie pentru job este un laptop și o conexiune la internet, de ce să nu profităm de oportunitate și să muncim de...oriunde?
Barbados, Aruba, Georgia, Estonia, Croația, Portugalia - toate au anunțat beneficii pentru „nomazii digitali”, fie că e vorba de o viză acordată pe termen mai lung, fie că e vorba de reduceri pentru închirierile pe termen lung de apartamente în hoteluri.
Pe măsură ce se vor deschide și alte destinații, cu siguranță vom vedea un flux tot mai mare de persoane ce vor dori să muncească remote din destinații exotice, pe care să le exploreze pe îndelete după program.
 
4. Atenție sporită la igienă

Dacă în anii trecuți călătorii puneau mai mult preț pe priveliștea dintr-o cameră de hotel sau pe prețul scăzut al unui bilet de avion, în 2021 hotelurile și liniile aeriene vor trebui să demonstreze cât de sigure și igienice sunt pentru a câștiga încrederea potențialilor clienți.
Multe hoteluri s-au adaptat deja acestei noi cerințe, automatizând procesul de check-in pentru a nu mai lua contact cu atât de multe persoane, implementând sisteme contactless de intrare în camere și transferând cu totul în online documentele de călătorie (precum vouchere și facturi).
Astfel de reguli se aplică și companiilor aeriene - cu siguranță călătorii vor fi mai atenți dacă se respectă standardele de igienă, dacă angajații poartă mască sau dacă este lăsat un scaun liber pentru a respecta distanțarea socială.
 

Dorința de a călători va fi mai puternică decât oricând în 2021, însă oamenii vor fi mai conștienți de modul în care vor călători: își vor dori vacanțe mai lungi, în care să experimenteze pe îndelete viața din țara vizitată, vor fi mai atenți la nevoile comunităților locale, dar și la cât de igienice sunt serviciile contractate (și îi vor sancționa cu siguranță pe cei care le pun sănătatea în pericol).